Termékek visszaküldése

A vásárlónak joga van írásban értesíteni az eladót arról, hogy eláll a vásárlástól, büntetés, többletköltség és indoklás nélkül, a termék átvételétől számított 14 naptári napon belül, a visszaküldés költségeinek viselésével.

A termékek visszaküldése kötelezően a következő címre történik:
SERSIMO MARKET S.R.L., Sânnicoară utca 6. szám, Kolozsvár, Kolozs megye, telefon: +36 1 765 4784.

Az eladó nem köteles megtéríteni a többletköltségeket abban az esetben, ha a fogyasztó kifejezetten a standard kézbesítéstől eltérő szállítási módot választott.

Kivéve, ha az eladó vállalta a termékek személyes átvételét, visszatarthatja a visszatérítést addig, amíg meg nem érkeznek a visszaküldött áruk, vagy amíg a fogyasztó nem nyújt be bizonyítékot arról, hogy a termékeket visszaküldte az eladónak – a kettő közül a korábbi időpont számít.

A termék visszaküldésére vonatkozó törvényes jog gyakorlása esetén az ellenérték visszatérítése legkésőbb a visszaküldési kérelem benyújtásától számított 14 napon belül történik meg, a visszaküldött áru mennyiségi és minőségi ellenőrzésének feltételével, azonos fizetési móddal.

A fogyasztót kizárólag a termékek visszaküldésével kapcsolatos közvetlen költségek terhelik, további költségek megfizetésére nem kötelezhető.

Azoknál a termékeknél, amelyek természetüknél fogva nem küldhetők vissza postán vagy futárral, és amelyeket az eladó saját flottájával szállított ki a fogyasztó címére, a visszaszállítás költsége a fogyasztót terheli.

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük, írjon nekünk a következő e-mail címre: info@sersimo.hu. Ezen felül kitöltheti a visszaküldési űrlapot, és elküldheti ugyanarra az e-mail címre: info@sersimo.hu.

Az elállási jog gyakorlása történhet az általunk biztosított visszaküldési űrlap kitöltésével, vagy bármely más, egyértelmű nyilatkozattal.

Amennyiben az elállási jog iránti kérelmét e-mailben, az info@sersimo.hu címre küldi, csapatunk a lehető legrövidebb időn belül visszaigazolja a kérelem beérkezését.

Az elállási jog gyakorlása megszünteti a felek szerződéses kötelezettségeit.

A fogyasztó felelős a termék sértetlenségéért mindaddig, amíg azt az eladó át nem veszi.

Ha a termék visszaküldése használt vagy sérült állapotban történik, az eladónak joga van visszautasítani a visszaküldést, vagy arányos összeget levonni az értékéből.

A visszaküldés elsősorban azon futárszolgálattal történik, amelyik az eredeti kiszállítást végezte, azonban a fogyasztónak lehetősége van más gyors szállítási módot is választani, házhoz szállítással, utánvét nélkül. Az eladó nem tudja átvenni a csomagokat postahivatalokból.

A termék elvesztésének vagy sérülésének kockázata a fogyasztóra száll át abban a pillanatban, amikor ő, vagy az általa kijelölt harmadik fél (a szállítót kivéve), fizikailag birtokba veszi az árut. Ugyanakkor, ha a szállítót a fogyasztó bízta meg a szállítással, és ez az opció nem az eladó által kínált megoldás volt, a kockázat már a szállítónak való átadáskor átszáll a fogyasztóra, a fogyasztó szállítóval szembeni jogainak sérelme nélkül.

Nem illeti meg az elállási jog a fogyasztót az alábbi esetekben:

a) olyan áruk esetén, amelyek a kiszállítás után természetüknél fogva elválaszthatatlanul keverednek más termékekkel;
b) olyan áruk esetén, amelyek ára a pénzügyi piac ingadozásaitól függ, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni, és amelyek a visszalépési időszak alatt következhetnek be;
c) olyan áruk esetén, amelyeket a fogyasztó specifikációi szerint gyártottak, vagy egyértelműen személyre szabottak;
d) olyan áruk esetén, amelyek jellegüknél fogva gyorsan romlanak vagy lejárhatnak;
e) olyan, leplombált áruk esetén, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem küldhetők vissza, ha a fogyasztó felbontotta azokat.

A fogyasztó tájékoztatást kap arról, hogy ha a visszaküldött termékek használati nyomokat, karcolásokat, ütődéseket, mechanikai vagy elektromos sérüléseket mutatnak, illetve tartozékok hiányoznak, az eladó fenntartja a jogot, hogy elutasítsa a visszaküldést, vagy levonjon egy összeget a termék árából, amelyet a károk felmérése után közölni fog.

Az ugyanazon fogyasztó által ismételten benyújtott visszaküldési kérelmek visszaélésszerű és csalárd magatartásnak minősülnek, és erről a fogyasztót előzetesen értesítjük, ennek következtében pedig a további rendeléseket visszautasítjuk.