Jótállás és javítás
A Sersimo által értékesített és kiszállított valamennyi termék esetében a hatályos jogszabályokkal, valamint a gyártók kereskedelmi politikájával összhangban jótállási jegyet biztosítunk.
Bizonyos termékek esetében a gyártó vagy forgalmazó nyomtatott formátumú jótállási jegyet bocsát ki, amely a termék dobozában található, vagy a doboz külsejére van rögzítve. Kérjük, őrizze meg a jótállási jegyet, hogy szükség esetén élhessen a jótállásból eredő jogaival. Azon termékek esetében, amelyekhez nem tartozik külön jótállási jegy, a jótállás a számla alapján érvényesíthető.
A Sersimo által forgalmazott valamennyi termékre a vásárlástól számított 24 hónap jótállás vonatkozik természetes személyek esetében, és 12 hónap jogi személyek esetében. A jótállás nem terjed ki azokra a termékekre, amelyek fizikai hibákat mutatnak (például ütődés, repedés, törés, égett vagy sérült alkatrészek), a jótállási címkék vagy plombák sérülése, eltávolítása vagy módosítása esetén, továbbá ha a termék nem megfelelő körülmények között került felhasználásra (helytelen tápfeszültség, nagy hőmérséklet- és nyomásingadozás, mechanikai ütés, helytelen kezelés, magas páratartalom, por, szennyező anyagok, vegyi anyagok hatása), hibás beállítás vagy telepítés, földelés nélküli hálózati csatlakozás, folyadék, fém vagy egyéb anyag bejutása a berendezésbe, a termék mechanikai vagy műanyag részeinek módosítása, valamint bizonyos alkatrészek működés közbeni csatlakoztatása vagy leválasztása esetén.
Jótállási feltételek:
- A hibás terméket javításra a jótállási jeggyel, a VEVŐ részére kiállított számlával (nyugta vagy bizonylat), megfelelő szállítási csomagolással, valamint minden eredeti tartozékával együtt kell bemutatni; ennek hiányában a termék nem kerül átvételre javítás céljából.
- Nem tartoznak a jótállás körébe azok a termékek, amelyek hibája nem rendeltetésszerű használatból, a tervezettől eltérő célú alkalmazásból, vagy jogosulatlan beavatkozásból ered.
- Az időjárási tényezőknek (vihar, erős szél, tűző napfény, hó, heves vagy tartós esőzés, extrém hőmérséklet) kitett termékek nem esnek jótállás alá, és azokat megfelelően védeni kell ezen hatásoktól. Azoknál a termékeknél, amelyek használati utasítása előírja a téli időszakban történő megfelelő tárolást, ez kötelező.
- A jótállás keretében felmerülő javítást legfeljebb 14 munkanapon belül kell elvégezni a termék beérkezésétől számítva. Ha beszállítási vagy műszaki okokból a hibás termék a fenti határidőn belül nem pótolható, a termék aktuális értéke visszatérítésre kerül, vagy más műszaki megoldás kerül felajánlásra.
- Amennyiben a jótállási időn belüli hibás termék nem javítható, vagy a hibából eredő üzemképtelenség meghaladja a jótállási idő 10%-át, a FOGYASZTÓ kérésére az ELADÓ a terméket azonos funkciójú eszközre cseréli, vagy visszatéríti annak vételárát. A vételár visszatérítése kérhető ismétlődő meghibásodás esetén (legalább háromszori hiba a jótállási idő első felében), vagy cseretermék újbóli meghibásodása esetén is.
- Ha a jótállási igényt a vásárlástól számított 24 órán belül jelzik, a terméket azonnal kicseréljük.
- A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg a termék a hibabejelentést követően javítás alatt áll. A hosszabbítás tényét a SZERVIZ bejegyzi a jótállási jegybe.
- A termékek visszaküldése a VEVŐ költségére történik, ugyanazzal a csomagküldővel, amely az eredeti szállítást végezte.
Nem megfelelő termékek:
- Azokat a termékeket, amelyek jellemzői nem felelnek meg a weboldalon feltüntetett specifikációknak, az info@sersimo.hu email címre történt írásbeli értesítést követően vissza kell küldeni. Ilyen esetben a VEVŐ kérheti a termék cseréjét megfelelő termékre vagy a vételár és a szállítási költség visszatérítését.
- A megfelelőség helyreállításának (beleértve a szállítást is) minden költségét cégünk viseli. A megfelelőség hiánya nem vonatkozik a gyártási hibákra.
- Hibásan érkező termékek
- Amennyiben a megvásárolt termék nem működik vagy gyártási hibás, azonnal kicseréljük működőképes termékre, feltéve, hogy a www.sersimo.hu írásban 48 órán belül értesítést kap a termék átvételétől számítva. Ha a termék nem áll rendelkezésre, a VEVŐ választása szerint hasonló termékre cseréljük, vagy visszatérítjük az ellenértéket.
- A szállítási költségeket teljes mértékben cégünk állja.
- A 48 órás határidőt követően bejelentett termékekre a jótállás általános feltételei vonatkoznak.
A jótállás nem terjed ki:
- Kiégett chipekre, fizikai vagy mechanikai sérülésekre (ütésnyomok, karcolások, repedések, törések), hiányzó vagy sérült címkékre és plombákra, hajlított vagy hiányzó processzor pinekre, nem rendeltetésszerű használat nyomaira.
- Fogyóeszközöknek minősülő alkatrészekre, ideértve az olyan kiegészítő alkatrészeket is, amelyek jellegüknél fogva a használat során elhasználódnak (például, de nem kizárólagosan: székhuzat, ülőpárna, kárpit). Nem terjed ki a jótállás az olyan hibákra sem, amelyek nem eredeti fogyóeszközök használatából adódnak.
- Szándékos vagy véletlen károkozásból eredő hibákra.
- Nem megfelelő áramforrásról való üzemeltetésre.
- Időjárási jelenségek okozta károkra (vihar, erős szél, eső, hó), különösen kültéri használatra szánt termékeknél (például pavilonok, napernyők, trambulinok), amelyeket védeni kell az ilyen körülményektől. A vizet megtartó termékeket (például matracok, párnák, kanapék) használaton kívül esőtől védett helyen kell tárolni.
- Lopásra vagy rongálásra.
Hasznos tanácsok:
- A termék átvételekor mindig ellenőrizze a csomagolás és a termék sértetlenségét. Sérülés észlelése esetén haladéktalanul értesítse a Sersimo képviselőit.
- Ne tárolja a termékeket nem megfelelő körülmények között (nedvesség, por stb.).
- Ne húzza ki a csatlakozót a tápkábelénél fogva.
- Hideg vagy fagyos időben történő szállítás után használat előtt hagyja a terméket szobahőmérsékletre melegedni.
- Ne használjon saját készítésű tápkábeleket.
- Ne takarja le a szellőzőnyílásokat.
- Ha a termék nem működik megfelelően, ne próbálja erőltetni a működését, hanem azonnal értesítse a Sersimo ügyfélszolgálatát.